Archief Frits de Coninck
199319941995199619971998199920002001
3 Belgen
Ad Petersen
Annet van de Elzen
Arnoud de Blauw
Beelden
Biezen
Birgitt van Bracht
De Muzen
De Verbeelding
Eindexamenwerk St.Joost
Engels design
Fotografica
Frans Kerkhoff
Franse schilderkunst
Gaby Bovelander
Henk Klok
Herman Gordijn
Het sublieme gemis
Jan Fabre
Jan Hoet
Jan Hoet 2
Jan Hoet 3
Jean-Michel Alberola
Jean-Pierre Caumiant
Jeroen Bechtold
Jeroen Doorenweerd
Johan Clarysse
Jon Marten
Kees Mol
KunstRAI 1993
Leon Adriaans
Lotti van der Gaag
MUHKA
Marcel Maeyer
Martien de Visser
Middelheim
Miquel Barcelo
Mireille van 't Hoff
Miriam Slaats
NBKS 1
NBKS 2
Open Ateliers
Pieter Ouborg
Rick Koren
Right of Speech
Robert Wilson
Rosemarie Trockel
Signmar Polke
Textielmuseum
Thijs van Kimmenade
Tine van de Weyer en Bert Poulisse
USA Today
Vormen van sculptuur
Vrij Spel
Willem Pak Fo Tjon
Wim Claessen
Wim Schuetz
Witte de With
Wolfgang Laib
Wolfslaar
Yvon Ne
Zoersel







Expositie vn Greet Martens, Karel Huet en Griet Ameeu, IKO-galerij, Hoogstraten, 12 - 29 maart 1993 3 Belgen In de IKO-galerij in Hoogstraten stellen drie professionele kunstenaars werk tentoon. Het gaat om Greet Martens (1953), Karel Huet (1952) en Griet Ameeu (1963), alle drie afkomstig uit de grensstreek. Het werk van Martens heeft alles met hout te maken. En de artieste vertelt daar een groot verhaal bij, over de vergankelijkheid, het symbool van leven, over de tekening, het land van herkomst (Indonesie) en de verre reis die het hout heeft moeten maken. En met nadruk over de grote persoonlijke vragen die zij aan het hout stelt. Maar wat er ook van zij, de objecten zelf zijn oppervlakkig en klein van betekenis, alle grote woorden ten spijt. Van het omgekeerde is eigenlijk sprake in het schilderwerk van Karel Huet. Die schildert zeer klassieke landschappen op klein formaat. Er is geen mens in te bekennen en ogenschijnlijk zijn ze de eenvoud zelve. Maar deze schilder slaagt erin om een opvallende helderheid te realiseren. Er is sprake van een mooi gevarieerd licht waarvan het hele landschap doortrokken is. Juist dat licht verleent elk schilderij een eigen identiteit op een manier die in wezen ouderwets is, en die je niet meer gewend bent om in een schilderij te zien. Karel Huet toont daarin een zekere verwantschap met de landschapschilders van Sint-Martens-Latem van het begin van deze eeuw. Ondanks de ouderwetsheid toch de moeite waard. De IKO-galerij in Hoogstraten, Versmissenstraat 6, tot 29 maart.